Retourneren
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Gratis retourneren geld alleen voor bestellingen vanaf €50,-euro.
U heeft een bedenktermijn van 14 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 14 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop heeft u nog 14 dagen de tijd om producten terug te sturen. U kunt uw retour eenvoudig aanmelden via een retouraanvraag.
Is het product kapot, beschadigt of niet compleet?
Neem dan even contact op met de klantenservice. Zo kunnen wij kijken naar een passende oplossing speciaal voor u.
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. Bij Valisa.nl heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 14 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop heeft u nog 14 dagen de tijd om producten terug te sturen. Indien uw retourzending voldoet aan deze voorwaarden, kunt u vervolgens het geld terug krijgen.
U kunt uw retouraanvraag eenvoudig aanmelden via u account. Overzicht bestellingen
U ontvangt binnen 1 werkdag een retour label in u mailbox
U bent niet verplicht het gratis retourlabel te gebruiken (zonder verzekering). De retourzending valt onder uw eigen verantwoording tot deze bij ons in ontvangst is genomen.
Eventuele kosten voortvloeiend uit de retourzending zijn dan ook voor eigen rekening. Denk hierbij aan beschadigingen en of zoekraken van een pakket.
Retouradres voor retouren uit Belgie.
Retouren mogen onder bovenstaande voorwaarden worden verzonden worden naar:
Valisa.nl
t.a.v. afdeling retouren
Dorpstraat 4C
6661 EK Elst
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. Bij Valisa.nl heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 14 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop heeft u nog 14 dagen de tijd om producten terug te sturen. Indien uw retourzending voldoet aan deze voorwaarden, kunt u vervolgens het geld terug krijgen.
1. U kunt contact opnemen met onze klantenservice door te mailen naar Klantenservice@Valisa.nl.
2. U kunt alsnog een account aanmaken met het email adres waar u ook de bestelling heeft geplaatst. Account aanmaken
U ontvangt binnen 1 werkdag een retour label in u mailbox
Retouradres voor retouren uit Belgie.
Retouren mogen onder bovenstaande voorwaarden worden verzonden worden naar:
Valisa.nl
t.a.v. afdeling retouren
Dorpstraat 4C
6661 EK Elst
Wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u deze zelf regelen er zijn voor retour
zending binnen Nederland geen kosten aan verbonden.
Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.
LET OP! Gratis retourneren geld alleen voor bestellingen vanaf €50,-euro.
Meld deze retouraanvraag vooraf voor een snelle afhandeling.
Retourneren van uit België
Voor retourneren van uit België zijn de kosten van het retourneren voor eigenrekening. Deze worden niet door ons vergoed. Wij vergoeden alleen de kosten van het artikel + verzendkosten 'heen' wanneer de complete bestelling wordt teruggestuurd. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Afhankelijk van het product kunt u deze per transportbedrijf naar Valisa.nl op laten sturen. Deze kosten variëren per product.
Valisa.nl
t.a.v. afdeling retouren
Dorpstraat 4C
6661 EK Elst
Het artikel dient onder de volgende voorwaarden retour gestuurd te worden:
-binnen 14 kalenderdagen na levering dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet
of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd;
- compleet en onbeschadigd;
- ongebruikt (uitproberen mag wel zoals in de winkel) en niet gemonteerd;
- Gelieve in de originele verpakking;
- producten die speciaal voor u zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Tijdens de bedenktijd (14 dagen na ontvangst van uw product) mag u het product gebruiken zoals u dat in een winkel ook zou doen. Echter, wordt het product zodanig gebruikt dat het niet meer in 'winkelstaat' is, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terugkrijgt. Ook kunt u gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht.
Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen en waardevermindering in rekening brengen. Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.
Het is mogelijk uw bestelling te annuleren tot uw bestelling de status "Bestelling wordt verwerkt" heeft. Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via e-mail onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij namelijk uw annulering ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die reeds verwerkt zijn, kunnen niet meer worden geannuleerd. U kunt bij ontvangst wel de artikelen retour sturen.
Controleer bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de producten. Mocht er onverhoopt schade zijn ontstaan aan een van de artikelen, meld deze dan zo snel mogelijk na ontvangst van uw bestelling. Hoe eerder u het meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost. U kunt schades melden via de klantenservice.
Bij Valisa.nl kunt u binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling de artikelen retourneren.
Nee, helaas kunt u geen product ruilen. Uiteraard kunt u wel het product
retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.
Nee, wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u deze per post rerourneren.
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping,
Terugbetaling gebeurt middels de origineel gekozen betaalmethode. In geval van iDeal of creditcard geschiedt terugbetaling na retourbevestiging binnen uiterlijk 10 werkdagen(14 dagen). Bij keuze voor Riverty melden wij de retour af op uw factuur. Heeft u uw bestelling gedeeltelijk retour gestuurd, dan zullen wij de factuur aanpassen naar het resterende bedrag. Indien u bericht van Riverty ontvangt over de betaaltermijn, kunt u (gratis) om een verlenging vragen bij Riverty. Indien dit niet lukt kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen dan direct met u meekijken en de factuurdatum eventueel voor u verleggen. Heeft u inhoudelijke vragen over uw Riverty factuur neemt u dan contact op met Riverty zelf.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u hebt aangetoond
dat u de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Nee, u dient zelf de verzending van een retourzending af te geven..
Uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping moet het bij ons binnen zijn.
Houd rekening met het sorteerproces van het postorderbedrijf (2-3 dagen)
Te laat ontvangen/verzonden retouren:
1.) Neem direct contact op met onze klantenservice.
2.) De kosten voor het her retourzenden zijn voor de klant.
3.) Bij niet ontvangen van retouren, wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele
standaard verzendkosten voor de heen en of retour zending, NIET terugbetaald
of alsnog in rekening gebracht.
Ja, enkele producten zijn uitgesloten voor retour.
Dit betreft Retourdeals en producten die speciaal voor u zijn besteld.
In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren.
Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:
- Het artikel is (toch) niet leverbaar
- Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.
- Indien uw bestelling door onduidelijke redenen geannuleerd is neem dan contact op met onze klantenservice.