Verzenden en retourneren
VERZENDEN
Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen.
Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Na annulering moet het product binnen 14 dagen retour ontvangen zijn in ons magazijn.
LET OP!
Gratis retourneren geld alleen voor bestellingen vanaf €100,-euro vanuit Nederland.
Wilt u een product retour sturen vanuit België, dan zijn de retourkosten voor eigen rekening.
Kijk voor de meest actuele status in je bestelstatus.
Verzending is gratis in Nederland en naar België.(Vanaf 100,- euro)
De kosten hiervan worden voor u berekend in het winkelwagentje.
Retourneren in Nederland is gratis. (Vanaf 100,- euro)
Voor aankopen in België, Duitsland en Luxemburg is de klant zelf
verantwoordelijk voor het retourneren en de bijkomende kosten van het retourneren.
*tenzij anders aangegeven bij het product.
Per product kunnen de levertijden verschillen, vandaar dat wij bij
alle artikelen levertijden aangeven. Deze worden continu bijgewerkt
voor de optimale levertijdsindicatie..
Heb je een bestelling met meerdere producten geplaatst, zal deze in een keer worden verzonden.
Uitgaande van het product met de langste levertijd.
Nee, wij beschikken niet over een fysieke showroom..
Een pakketzending zal 3x aangeboden worden. De bezorger kan er ook voor
kiezen om het product bij de buren af te geven. Wanneer je 3x niet aanwezig
bent zal je bestelling retour gezonden worden naar ons magazijn en zal onze
vervoerder voor een tweede keer je bestelling moet afleveren. Wij kunnen hier
eventuele bijkomende leveringskosten rekenen.
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Wanneer je in het bestelproces zit kun je ervoor kiezen om de
producten op een ander adres te laten bezorgen..
Wanneer u uw bestelling in een ander land dan Nederland of België
wenst te laten bezorgen, dan dient u hierover vooraf te informeren
bij onze Klantenservice.
Zij informeren naar de mogelijkheden en de eventuele bijkomende kosten.
Valisa.nl levert standaard uit verschillende distributiecentra. Wij leveren standaard uit Nederland, Duitsland.
Nee, Dit is helaas niet mogelijk.
Ja, je ontvangt direct een mail wanneer je bestelling is verzonden.
In deze mail wordt je track & trace code vermeld.
Uw bestellingen kunnen geleverd worden van maandag tot en met zaterdag.
Wij verzenden bestellingen ook een delen, Deze informatie ontvangt
u via de mail. Wanneer uw zending niet compleet geleverd is,
zal neem dan contact op met de klantenservice.
Laat je bestelling bij je thuis bezorgen of op een ander adres.
Bezorgen
Bijna alle bestellingen worden verzonden met PostNL en DHL.
De postbode komt het pakket aan huis bezorgen.
Mocht je onverhoopt niet thuis zijn, dan probeert de postbode
het de volgende dag nogmaals. Wanneer er 3x niemand thuis is, zal het pakket
retour worden gestuurd. Bij producten die vanuit ons magazijn worden
verzonden ontvang je een track&trace code.
Bezorgen op Waddeneilanden
Wanneer je op één van de Waddeneilanden woont, dan wordt je bestelling
binnen de geschatte levertijd aan de vervoerder aangeboden die je
bestelling overbrengt naar het betreffende eiland.
Het kan dus zijn dat je bestelling op de Waddeneilanden
een langere levertijd zal hebben. Doorgaans dien je rekening te
houden met een vertraging van 2 werkdagen.
RETOURNEREN
U heeft een bedenktermijn van 14 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 14 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop moet het product binnen 14 dagen retour ontvangen zijn in ons magazijn. U kunt uw retour eenvoudig aanmelden via een retouraanvraag.
Is het product kapot, beschadigt of niet compleet?
Neem dan even contact op met de klantenservice zodat we samen kunnen kijken naar een snelle en passende oplossing.
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. Bij Valisa.nl heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 14 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop dient het porduct binnen 14 dagen retour ontvangen te zijn in ons magazijn. Indien uw retourzending voldoet aan deze voorwaarden, ontvangt u het aankoopbedrag binnen 14 dagen retour.
U kunt uw retouraanvraag eenvoudig aanmelden via u account. Overzicht bestellingen u ontvangt binnen 1 werkdag een retour label in u mailbox.
U bent niet verplicht het gratis retourlabel te gebruiken (zonder verzekering). De retourzending valt onder uw eigen verantwoording tot deze bij ons in ontvangst is genomen. Eventuele kosten voortvloeiend uit de retourzending zijn dan ook voor eigen rekening. Denk hierbij aan beschadigingen en/of vermissing van het pakket.
Retouradres
Retouren mogen onder bovenstaande voorwaarden worden verzonden worden naar:
Valisa.nl
t.a.v. afdeling retouren
Dorpstraat 4C
6661 EK Elst
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. Bij Valisa.nl heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 14 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop dient het product binnen 14 dagen retour ontvangen te zijn in ons magazijn. Indien uw retourzending voldoet aan deze voorwaarden, ontvangt u het aankoopbedrag binnen 14 dagen retour.
1. U kunt alsnog een account aanmaken met het email adres waar u ook de bestelling mee heeft geplaatst. Account aanmaken.
Retouradres
Retouren mogen onder bovenstaande voorwaarden worden verzonden worden naar:
Valisa.nl
t.a.v. afdeling retouren
Dorpstraat 4C
6661 EK Elst
Wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u dit zelf regelen, er zijn voor retour zendingen binnen Nederland, met een aankoopwaarde boven de €100,- geen kosten aan verbonden.
Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Na annulering dient het product binnen 14 dagen retour te zijn ontvangen in ons magazijn.
LET OP! Gratis retourneren geld alleen voor bestellingen vanaf €100,-euro en vanuit Nederland.
Meld deze retouraanvraag vooraf voor een snelle afhandeling.
Retourneren vanuit België
Voor retourneren vanuit België zijn de kosten van het retourneren voor eigenrekening. Deze worden niet door ons vergoed. Wij vergoeden alleen de kosten van het artikel wanneer de complete bestelling wordt teruggestuurd. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Afhankelijk van het product kunt u deze per post of transporteur retourneren naar Valisa.nl. Deze kosten variëren per product.
Valisa.nl
t.a.v. afdeling retouren
Dorpstraat 4C
6661 EK Elst
Het artikel dient onder de volgende voorwaarden retour gestuurd te worden:
- Binnen 14 kalenderdagen na levering dient de koper te hebben aangegeven dat hij/zij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd;
- Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht voor de schade in rekening te brengen of waardevermindering in rekening brengen. Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.
Het is mogelijk uw bestelling te annuleren tot uw bestelling de status "Bestelling wordt verwerkt" heeft. Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via e-mail onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij uw annulering ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die reeds verwerkt zijn, kunnen niet meer worden geannuleerd. U kunt bij ontvangst wel de artikelen retour sturen.
Controleer bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de producten. Mocht er onverhoopt schade zijn ontstaan aan een van de artikelen, meld deze dan zo snel mogelijk na ontvangst van uw bestelling. U kunt de schade melden via de klantenservice.
Bij Valisa.nl kunt u binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling de artikelen retourneren. Dit betekend dat de producten binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retour moet zijn ontvangen in ons magazijn.
Nee, helaas kunt u geen product ruilen. Uiteraard kunt u wel het product retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.
Nee, wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u deze per post of transporteur retourneren.
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping dienen wij het artikel retour te hebben ontvangen in ons magazijn.
Terugbetaling gebeurt middels de origineel gekozen betaalmethode. In geval van iDeal of creditcard geschiedt terugbetaling na retourbevestiging binnen uiterlijk 10 werkdagen(14 dagen). Bij keuze voor Riverty melden wij de retour af op uw factuur. Heeft u uw bestelling gedeeltelijk retour gestuurd, dan zullen wij de factuur aanpassen naar het resterende bedrag. Indien u bericht van Riverty ontvangt over de betaaltermijn, kunt u (gratis) om een verlenging vragen bij Riverty. Indien dit niet lukt kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen dan direct met u meekijken en de factuurdatum eventueel voor u verleggen. Heeft u inhoudelijke vragen over uw Riverty factuur neemt u dan contact op met Riverty zelf.
Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen retour hebben ontvangen en gecontroleerd.
Nee, u dient zelf de verzending van een retourzending af te geven.
Uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping dient het product bij ons binnen zijn.
Houd rekening met het sorteerproces van het postorderbedrijf (2-3 dagen).
Te laat ontvangen/verzonden retouren:
1.) Neem direct contact op met onze klantenservice.
2.) De kosten voor het het retour zenden zijn voor de koper indien dit buiten de wettelijke bedenktijd valt. Voor retourneren vanuit België zijn de retourkosten altijd voor de koper.
3.) Bij niet ontvangen van retouren, wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele verzendkosten NIET terugbetaald of alsnog in rekening gebracht.
In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden. Bijvoorbeeld als het artikel (toch) niet leverbaar is. Als een bestelling is geannuleerd, dan ontvangt u een mail met opgave van reden en komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het reeds betaalde bedrag terug. Indien uw bestelling door onduidelijke redenen geannuleerd is neem dan contact op met onze klantenservice.